Dag 24 - van Spokane naar Walla Walla

13 juni 2018 - Walla Walla, Washington, Verenigde Staten

Om 07.00 uur eruit, ontbijten, spullen in de auto en om 08.00 uur was ik op weg. Heb een route uitgezocht van Spokane via Pullman naar Moscow, van Moscow naar Walla Walla. Dat betekende steeds van state verwisselen, Van Wasington naar Idaho en terug naar Washington en weer terug naar Idaho en weer terug naar Washington en iedere keer werd het uur verzet, want in deze twee staten hebben ze verschillende tijdzones. Had geen idee meer van hoe laat het nu in werkelijkheid was.

Mooi sappig groen heuvelachtig landschap, bijna hele dag. Dat groen is van een of ander gewas wat op de heuvels is ingezaaid en dat ziet mooi streperig uit. Kon al rijdende geen foto's maken natuurlijk en als ik kon parkeren was het niet zo mooi toevallig. Heb wel veel foto's gemaakt bij bezienswaardigheden in de diverse stadjes. Kwam daar meestal omdat er een geocache is, die heb ik speciaal uitgezocht op plekken waar wat bijzonders te zien is.

Bij een van de caches kwam ik uit bij een bibiotheek en daar stond een groepje jongens voor de bibliotheek muziek te maken met heel veel publiek eromheen. Zag erg gezellig uit, zonnetje erbij, en dat groepje muzikanten wist goed hoe ze het publiek moest opzwepen. Heb hier ook even tijdje zitten luisteren, lekker in de schaduw op een bankje....

Doordat er af en toe gestopt kon worden voor een geocache was de reis erg plezierig en niet vermoeiend. Bovendien erg rustig op de weg, bijna geen ander verkeer. En ergens in de middag reed ik in mijn uppie op de weg (geen snelweg, gewoon een tweebaans weg door de heuvels) en al in geen uur een auto voor of achter me gezien en geen tegenliggers. Komt er zo uit het niets een hertachtig beest vanuit de linkerkant de weg overgestoken. Ik reed met cruisecontrole 60-65 (toch iets meer dan 100 km/uur) en uiteraard gelijk op de rem, ik denk dat hij op een meter of twee afstand nog vlak voor mijn auto de overkant bereikte. Pffff….. dan gaat je hart wel weer tekeer..... waarom moet dat stomme beest nu net oversteken als er een keertje een enkele auto langs komt???

Dat hebben we (het hert en ikke) gelukkig weer overleefd. Daarna rijd je toch wat voorzichtiger en kijk je steeds naar opzij of er soms meer beesten willen oversteken. Maar dat gebeurde natuurlijk niet.

ik heb vandaag 1 webcam cache kunnen doen en een stuk of 6 virtual caches (alleen een vraag beantwoorden over een bezienswaardigheid en geen doosje hoeven zoeken). In Walla Walla waar ik vanavond slaap is ook nog een webcam, maar die kon ik niet vinden. Is ergens op de campus van de Universiteit en ik heb daar een haf uurtje rondgelopen, zowel in het gebouw zelf als in de tuinen, maar kon de juiste locatie van de webcam niet vinden. Morgenochtend nog maar even terug gaan.

Motel is prima, prijs is erg laag dus ik had er niet veel van verwacht maar is goed schoon en erg modern ingericht en niet zoals meestal smerige oude vloerbedekking en meubilair uit de jaren vijftig..... Niet dat ik me daar erg druk om maak, als het bed maar schoon is en er een badkamer is, ben ik meestal al tevreden. Maar is nu wel leuk om een wat modernere kamer te hebben :)

Morgen ga ik richting Portland maar weet nog niet of ik dat in een keer ga rijden of eerst nog halverwege een overnachting doe. Straks nog even zoeken wat het beste uitkomt voor slaapplek voor morgen.

1. Jo:
    14 juni 2018
    Marianne , ik heb ff snel je verslag gelezen , vanmiddag lees ik met meer aandacht , ga nu naar het ziekenhuis , Liesje is gisteravond opgenomen in het ziekenhuis , heeft maandag een lichte hartinfarct gehad , was er maandag ff had het alleen maar over dat ze zich niet goed voelde en lichte druk op de borst .
    Maar straks meer
  2. Jo:
    15 juni 2018
    Is nu vrijdagmiddag , vanmorgen Liesje aan de lijn of ik haar kon ophalen , maar ik had gisteravond na het bezoek aan Lies in het ziekenhuis , dat alles via Roel zou lopen , heb haar gezegd dat ze Roel moet bellen en regelt hoe een en ander aangepakt gaat worden .
    Je bent nu ff in rustiger vaarwater terecht gekomen , dat lijkt tenminste zo , alleen dan als zo'n hert oversteekt is het ff met de rust gedaan , maar zoals je mailde , jullie beide hebben het overleefd .
    Ik heb de foto gezien , wat een prachtige plekken en zo onbekend , tenminste voor mij , je lijkt echt in het Walhalla