Dag 2 - van Dusseldorf via Frankfurt naar Seattle

21 mei 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Maandag, 21 mei 2018.

Wekker stond op 03.00 uur en dat was maar goed ook, want ik heb toch wel lekker geslapen en werd door de wekker keurig op tijd gewekt. Aankleden en proberen zachtjes het hotel te verlaten met die zware koffer. Dat lukte goed tot aan het trappenhuis, van daaruit ben ik toch wel erg hortend en lawaai makend naar beneden gesukkeld, maar ja..... moeten ze de lift maar niet kapot maken als ik kom !

Ik had de vorige middag al uitgekiend hoe laat welke trein waar enz., dus op de airport komen was geen probleem. Voordeel van midden in de nacht met de trein reizen is ook wel dat je veel ruimte hebt. Vooral met een grote koffer is dat wel lekker. Toch verbaasde ik me erover hoeveel mensen er op dat tijdstip op Düsseldorf Hbf waren. Meest jonge mensen, veel van die zwarte Gothic engerds en ook veel feeën en prinsessen. Niemand die de trein naar het vliegveld nam, dus geen last van gehad.

Ruim op tijd op het vliegveld, wachten tot ik mijn koffers kon inchecken en dan door naar de gate. Geen douane, want ik vlieg eerst naar Frankfurt, dus blijf in Duitsland. Waarschijnlijk in Frankfurt wel door de douane. De vlucht van DUS naar FRA was slechts 45 minuten, opstijgen, even twee keer ademhalen en dan werd de landing al weer ingezet. In FRA had ik bijna 2 uur de tijd voor mijn overstap en mijn bagage werd automatisch naar het goede vliegtuig gebracht. Inderdaad door douane, geen problemen.

In die 2 uur heb ik nog een geocache gedaan, leuke daarvan was dat men deze geocache alleen kan doen als je een boarding pas hebt en ja, die had ik :)

Ik had een raamplek helemaal achterin het vliegtuig gekozen, in de hoop dat er achterin meer plaats vrij zou blijven, zodat ik eventueel languit kon liggen om een snurkertje te doen. Maar helaas, vliegtuig zat redelijk vol, naast mij zat niemand en dan aan de gangkant wel een jonge man. Dus niks languit liggen, maar gelukkig hadden we beiden wat extra ruimte en wat meer privacy dan als er middenin nog een dikke tante of een michelin-mannetje moest zitten.

Wat gelezen, wat rechtop geslapen, wat filmpjes gekeken, wat stom voor me uit gekeken en twee keer een vliegtuigmaaltijd verorberd en diverse keren wat te drinken gekregen en uiteraard gaan die 9 uur vliegtijd uiteindelijk gewoon om en ben ik in Seattle. En wonderbaarlijk maar waar: het is er droog en stralend mooi weer !

Douane ging een stuk vlugger als vorig jaar, toen duurde het echt een eeuwigheid maar Seattle is natuurlijk niet zo'n wereldstad als Los Angeles. Na douane met een lightrail naar het centrum van Seattle, mijn hostel was gemakkelijk te vinden want lag midden in het oude stadsdeel, tegenover een van de beroemdste plekken van Seattle, de Pike Market.

Fijn hostel, bedden hebben gordijntjes rondom zodat je wat meer privacy hebt in zo'n grote slaapzaal. Ik had voor de eerste 2 nachten een bed op een gemengde zaal en voor de laatste 2 nachten een bed op een zaal met alleen vrouwen geboekt. Men bood aan die gemengde zaal te wijzigen in ook alleen vrouwen, want er waren annuleringen zodat er nu wel plaats was. Moest wel na 2 nachten van de ene vrouwenzaal naar de andere vrouwenzaal. Ik heb geen probleem met gemengde slaapzalen maar alleen vrouwen is toch net wat relaxter, dus prima geregeld.

Na inchecken in hostel nog even de stad in voor een bijeenkomst van geocachers waarvoor ik me had opgegeven. Was maar net aan op tijd daar en merkte dat het voornamelijk Tjechen waren, dus ik verstond niemand. Was kapotmoe, was Nederlandse tijd 03.00 uur opgestaan en het was nu inmiddels Nederlandse tijd alweer 03.00 uur. Terug naar het hostel met de bedoeling een uurtje Siësta te houden en daarna iets te eten te zoeken, maar werd pas de volgende morgen om 06.00 uur Seattletijd wakker ! Klaar om mijn eerste echte dag te beginnen !!

1. Jo:
    28 mei 2018
    Dat slapen , is toch heerlijk als je dat op die manier kunt , jammer van die lift in Duss , verwacht je niet in Duitsland met hun Grundigkeit .Op naar de volgende dag .