Dag 23 - Spokane 2e dag

12 juni 2018 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Wat een lummel dag :)

Om half acht aan het ontbijt, was wel nieuwsgierig wat er nu meer zou zijn als gistermorgen. Nou dat viel tegen. Er was nu wel genoeg koffie en in de warmhoudbak lagen genoeg pannenkoekjes, maar verder was er niets meer dan gisteren. Oh ja, er waren nu ook bordjes. Ik vraag me af hoeveel plastic er per dag hier weggegooid wordt. Bordjes, koffiebekers, bestek, alles is van wegwerpplastic. En gaat vervolgens in een grote afvalbak, samen met restafval eten en andere rotzooi, dus ik denk niet dat er gescheiden wordt.

Op mijn gemakkie vier pannenkoekjes met stroop en koffie genomen en ondertussen naar de TV gekeken waar Trump zijn best deed om zijn blunders goed te praten. Er waren nu wel wat andere gasten in de ontbijtzaal, die twee mannen van gisteren waren er ook en knikten me toe alsof ze wilden zeggen, jaja, wij zijn vandaag ook maarawat vroeger gekomen…..

Na het ontbijt weer lekker terug in bed gekropen maar nu wel een -niet storen- bordje op de buitenkant van de deur geplakt. Wil niet weer om 10.00 uur gewekt worden door de schoonmaakploeg. En wat denk je, om klokslag 10.00 uur word ik wakker van een raar piepend geluid, na drie piepjes besef ik dat het de kamertelefoon is, maar als ik opneem is er niemand meer. Weer klaar wakker en eigenlijk is het zo ook wel goed. Genoeg geslapen nu. Het weer valt beetje tegen, geen zon te zien, volop bewolkt, wel benauwd warm in de loop van de dag. Dus niks zwembad. Ik plan mijn volgende dagen een beetje, moet nu toch echt richting Seattle zien te komen, maar heb nog een week dus dat zal wel lukken. Motel voor morgenavond geboekt in Walla Walla, dat klinkt als Walhalla, dus dat moet goed zijn. Daar en op de weg erheen liggen webcams en dat vind ik leuk om te doen, dus die pik ik dan morgen onderweg ook even mee.

Anders dan vorig jaar had ik voor dit jaar alleen voor de eerste paar dagen in Seattle gezorgd voor slaapplekken en ook de 4 nachten op de camping in Yellowstone Park waren dit jaar gereserveerd. Vorig jaar was elke dag vooraf geregeld en had ik dus een strak reisplan. Ik zoek nu hooguit twee dagen, meest daags ervoor pas een slaapplek voor de volgende nacht en dat gaat goed. Met Airbnb erbij voor als de motels en/of hostels te duur zijn vind ik tot nu toe nog altijd een plek wat in mijn budget past. Nu had ik ook de kans om een rustpauze van 3 nachten in te plannen, dat zou ik vorig jaar niet gekund hebben.

Ik had de auto beloofd dat hij een dagje stil mocht staan maar ben in de loop van de middag toch even naar de supermarkt gereden om batterijen voor mijn GPS te halen. Mijn oplaadbare batterijen laden totaal niet meer op, dus die kan ik weggooien (heb ik wel al ruim 3 jaar intensief gebruikt) en gisteren in het grote bos heb ik het zonder de GPS moeten doen. Vooral voor de terugweg is het best fijn, dan kan ik op de GPS gewoon het lijntje teruglopen wat ik op de heenweg gemaakt heb. Nu was dat gisteren niet zo’n probleem, want het was een kwestie van dicht bij de rivier te blijven, maar als ik morgen of later weer eens een langere trail in een dicht bos ga lopen heb ik mijn GPS (met batterijen) nodig. Dus batterijen gekocht.

‘s Avonds opgeruimd zodat ik woensdagmorgen vroeg weg kan. Ook vandaag geen foto’s gemaakt.

1. Jo:
    13 juni 2018
    Je wordt een echte ervaringsdeskundige wat trekken betreft , klinkt ontspannen en de vragen die ik bij het vorige reactie stelde zijn al gedeeltelijk beantwoordt .
    Welke dag kom je aan in Dusseldorf , is dat volgende week woensdag ?
    Wat verkeer betreft is het heel rustig onze straat is gedeeltelijk geblokkeerd , nieuwe gasleiding wordt aangelegd , duurt tot komende maandag , daarom wordt er niet veel gebruik gemaakt van de parkeerplaatsen voren , deze week altijd plekken vrij .
    Geniet van je rustdag en misschien is het weer van dien aard dat je een duik kunt nemen liefs RimboeJoe
  2. Marianne:
    14 juni 2018
    Ik vertrek dinsdagavond (19 juni 2018) om 22.20 uur uit Seattle, vlieg naar New York,
    woensdagmorgen 06.15 uur aankomst New York moet daar 10 uur wachten,
    vertrek New York woensdagavond 16.30 uur rechtstreeks naar Düsseldorf Flughafen.

aankomst Düsseldorf Flughafen donderdagmorgen 06.10 uur (Nederlandse tijd).

Dan door de douane en op bagage wachten
    met trein naar Düsseldorf HBH en van daaruit naar Ubach Pahlenberg.

Dus verwacht ergens tussen 09.00-10.00 uur daar te zijn.
    Zullen we afspreken dat ik een whatsappie stuur als ik in de trein van Dusseldorf naar Ubach Palenberg zit?? Ik stuur je deze gegevens ook nog even via de gewone email.