Dag 20 - van Yellowstone Park naar Missoula

9 juni 2018 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Slecht geslapen in de auto, lijkt wel of deze grotere Nissan minder ruimte heeft op de achterbank dan vorig jaar de kleinere Ford. Heeft alweer geregend vannacht en ik ben blij dat de tent droog is ingepakt. Maar goed, de nacht is om en alles, inclusief mezelf, zit droog in de auto en ik kan om 07.30 uur wegrijden. Eerst wat ik doe is van alles bijtanken en verzorgen:

- benzine volgooien
- auto wassen in wasstraat voor slechts 10$, duurste wasbeurt die mogelijk is
- auto stofzuigen
- geld tanken
- 2 donuts en koffie voor auto ontbijt

En dan kan ik op weg, ongeveer 4,5 uur rijden tot Missoula. Ik heb voor de broodnodige variatie voor onderweg langs de snelweg wat geocaches opgezocht, meestal in rest-area, dan hoef je niet van de snelweg af, je kunt daar je benen strekken, even naar het toilet, soms is er koffie te krijgen en dan nog even een cache zoeken, dat maakt dat je daarna weer fris op pad kunt gaan. Meestal is er iets historisch te zien op de cacheplaats, daar hebben ze dan een parkeerplaats omheen gebouwd, Meest interessante vandaag was de informatie rondom de aardbeving van 1959. Moet een gigantische zijn geweest met 7,5 op de schaal van Richter. Foto's laten zien dat halve bergen verschoven zijn en op de snelweg terecht gekomen zijn en een gedeeltelijke berg is in het meer terechtgekomen en heeft deze dusdanig gevuld dat het nu twee meren zijn ipv eentje. De schade was extra erg omdat het hier een vulcanisch gebied betreft en verschuivingen veel grotere impact hebben dan in een gewoon gebied.

Om 15.00 uur was ik bij het motel en verheugde me bijzonder op het gewone bed..... en op lekker warm eten uit de magnetron en op lekker veel rusttijd en internet te kunnen bijwerken. Maar helaas had de kamer geen magnetron, dus heb ik in een supermarkt allerlei koud eten gekocht en dat was best een rare combinatie: pak rauwe hamplakken, koude macaroni-salade, een kaasbroodje en een kom groene sla met stukjes kip en dressing (jaja, ik heb als een konijn alweer groene sla gegeten, dat doe ik in Nederland NOOIT). En nog een halve liter joghurt, maar dat heb ik niet gegeten maar bewaard voor de volgende dag. Om de boel weg te spoelen twee bekers van mijn zelfgemaakte dompler-instantpoeder-choco-koffie. Wel om een lang verhaal wat in te korten, ik had om ongeveer 18.00 uur alles opgegeten (behalve de joghurt) en zat om 19.00 uur op het toilet met vreselijke maagkrampen. Heb dus 's avonds niks kunnen doen aan internet, of lekker uitrusten en van bed genieten. Ik ben rond half acht verontrust in bed gaan liggen en ben verscheidene keren moeten opstaan voor je weet wel..... Toch uiteindelijk ingeslapen en volgende morgen gelukkig weer fris..... Maar niet echt uitgerust, dus daar moet ik wat aan gaan doen, kan het me niet permitteren om hier ziek te worden !

1. Jo:
    10 juni 2018
    Ik las al op de app dat je niet zo'n goed nacht had gehad , maar als je geen konijn bent , maar toch het gevoel hebt dat je eet als een konijn , kan ik me voorstellen dat je maag aanpassingsprobleem heeft , maar zoals je appte ging het vanmorgen weer beter , sterkte