Dag 22 - Spokane 1e dag

11 juni 2018 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Inderdaad prima motel en gelukkig ook inderdaad microwave en ijskast en zwembad. Ontbijt was van 06.30-08.30 uur en ik was om 08.15 uur in de ontbijtzaal. Niks meer daar….. koffiepot gaf half bekertje en toen niks meer, melk was op en verder was er alleen water te drinken. Er was wit brood en een toaster en jam, dus maar 2 sneetjes in de toaster gedaan. Er stond een warmhoudbak maar die was leeg. Dus totale aanbod was wit brood al dan niet geroosterd en jam. Er waren nog twee mannen gelijk met mij binnengekomen die ook verbaasd rondkeken waar het ontbijt was.

Toen ik aan het wachten was op de toaster kwam er gelukkig een meisje met een schaaltje kant-en-klare pannekoekjes binnen, 6 stuks in totaal, dus ik bedacht me dat we met 3 personen waren en ik er dus wel gelijk 2 kon pakken. Maar….. er waren geen bordjes….. dus ik vraag aan dat meisje of er nog ergens bordjes waren??? Nee helaas, de bordjes zijn op, morgen weer nieuwe bordjes en de rest van het ontbijt was ook op, ze raadde me aan de volgende keer vroeger te komen. Ik heb toen maar een zilveren schaaltje waar wrs kaas op gelegen had gebruikt voor de twee pannekoekjes want met stroop erbij wordt het toch wel wat geklieder op een servetje. De twee sneetjes brood heb ik weggegooid, want die kwamen er zwart verbrand uit. Die twee mannen hebben de ontbijtzaal verlaten, dus ik heb daarna nog 2 pannekoekjes genomen, mmmmmmm lekker !

Dan terug naar de kamer en terug in bed. Om 10 uur werd er op de deur geklopt voor Cleaning en was ik dus wakker geklopt. Ik heb aangegeven dat de kamer niet schoon gemaakt hoeft te worden en probeerde verder te slapen, maar dat lukte niet meer dus om half 11 eruit.

Zwembad en de tuin bekeken, zag er goed uit, schoon en goed onderhouden. Maar het was bewolkt en geen weer om in je bikini aan een zwembad te zitten dus ik heb mijn plannen omgegooid en in plaats van vandaag hele dag om zwembad lummelen en morgen de stad in te gaan ga ik vanmiddag op pad en hoop ik morgen wat bij het zwembad te kunnen zitten. Vandaag geeft weerbericht bewolkt en ongeveer 15 graden overdag en morgen minder bewolkt en 23 graden. Wat een verschil….. Ik wil de waterval in het stadje Spokane gaan kijken en twee oudere caches gaan zoeken in een bosgebied, genaamd Riverside Park. Eerst de meest aantrekkelijke cache, maar ook de gene met het langste wandelpad, ongeveer 3 mile en als dat goed gaat dan nog eentje daar niet ver vandaan met een trail van 2 mile. Dat lijkt me wel weer genoeg gewandeld voor een vakantiedagje ! Auto parkeerplek goed gevonden en gelukkig had ik een jaarpaas gekocht in het begin van mijn roadtrip, want parkeren in een National Forest kost 11.50$ per dag, ongeacht hoe lang je daar staat en 30$ voor een jaarpas. Ik heb denk ik al 6 of 7 keer gebruik gemaakt van mijn jaarpas, dus die heeft zijn geld wel opgebracht. Mooie wandeltrail, langs de rivier, dat maakt dat ik me niet veel zorgen hoef te maken over de terugweg naar de auto te vinden, gewoon weer de rivier volgen. Gelukkig niet lang naar de cache moeten zoeken, dat geeft een goed gevoel als je na ruim een uur wandelen ook echt wat vindt, dat maakt de teleurstelling van de laatst niet gevonden cache (na minstens 3 uur in vreselijke hitte wandelen) beetje goed. Dan langs de rivier weer 3 mile terug naar de auto en 2 km verderop weer parkeren en de andere cache ook nog gezocht en goed gevonden.

Ik rijd naar het centrum van Spokane voor de watervallen, ondanks dat ik inmiddels al heel wat watervallen heb gezien is het iedere keer weer een WAUW gevoel. Zo’n groot woest watergeweld, het gaat hier alle kanten op en het leuke is dat je hier via verschillende loopbruggen en ook gewone bruggen met auto’s de watervallen van alle kanten kunt bekijken.

Kom ook nog langs een prachtig gemaakte rij van ijzeren sculpturen van rennende mensen, groot en klein, mannen, vrouwen, er zit zelf een rolstoel tussen:: The Joy of Running Together.

Op de terugweg van de watervallen naar de parkeerplek van de auto (en dat is dus echt midden in het centrum van de stad) zie ik een raar beestje over een grasperk scharrelen, voorzichtig nader ik want ik wil weten wat het is, gelukkig zijn er geen andere mensen in de buurt en kan ik dus op mijn gemak mijn iPad pakken voor een foto. Ik denk dat het een stinkdier is, hij is in een boom geklauterd en van daaruit hebben wij elkaar bekeken en kon ik twee redelijk duidelijke foto’s maken.

Die kan ik dus toevoegen op mijn lijstje van beestjes:
Bizons, beren, vos?, hert met twee zogende jongen, stinkdier :)

Inmiddels is het begin van de avond en ga ik terug naar het motel. Nog even gestopt bij een supermarkt, want met een kamer met microwave wil ik natuurlijk ook wel wat hebben om in die microwave op te kunnen warmen. Ik koop uiteraard weer iets met pasta en voor de variatie voor de avond erna iets met vlees. Nog wat yoghurt erbij en ik kan weer vooruit.

‘s Avonds na het eten even mijn Nederlandse telefoonkaartje weer in de iPhone gestopt en mijn voicemail afgeluisterd, maar liefst 11 voicemails, maar natuurlijk bijna allemaal voor Vrienden-op-de-fiets en een paar die niks inspreken. Niks belangrijks. Jo zou ook wat ingesproken hebben maar ik denk dat dat te lang terug is, voicemails worden slechts 8 dagen bewaard. Ik heb nu de voicemail uitgezet, dus als iemand me nu belt kan er niks meer ingesproken worden. Uiteraard werkt mijn Whatsapp nog wel op mijn Nederlandse nummer en Jo en mijn buurmeisje die op het huis past, die weten dat.

Om 21.00 uur kan ik mijn ogen niet meer open houden en kruip ik in het heerlijk grote bed.

1. Jo:
    13 juni 2018
    Wat een mooie plaats , Hoe wordt er in de VS gereageerd op de ontmoeting tussen Trump en Kim ,ktijgt hier veel aandacht matig positief , maar ook met veel vraagtekens
    Weer ziet er goed uit heb je nog gezwommen ?
  2. Marianne:
    14 juni 2018
    Helaas, ik krijg daar weinig van mee. Mensen die ik spreek zijn vaak buitenlanders ook op vakantie en de TV in de ontbijtzalen van motels staan altijd aan maar vaak zonder geluid.

Ik merk hier wel minder van anti Trump dan vorig jaar in met name California, daar was het echt duidelijk anti anti op allerlei manieren geuit.