Dag 5 - Seattle donderdag

24 mei 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Woensdag, 24 mei 2018

Wederom goed geslapen, wel kouder als andere twee nachten, dus deken erbij gepakt. Weer lekker rustig ontbeten en dan op pad. Lopend naar Pioneer Square, de zogenaamde ontstaansplek van Seattle. Daar middenin het bruisende middelpunt van dit stadsdeel een piepklein parkje ontdekt met een prachtige waterval-rotswand en een paradijsachtig uitziend terrasje. Bleek door UPS geschonken aan de bevolking vanwege UPS 100ste verjaardag. Gevonden omdat hier een cache verstopt ligt, zo kom je nog eens ergens.....

Daarna door naar het sportstadion van Seattle, een giga groot stadion met allemaal foto's van Baseballspelers aan de buitenkant, leuk om te zien. Hier staat een standbeeld van The Kid, een blijkbaar erg beroemde baseballspeler (wist ik niet) en hoe kwam ik daar? Juist ja, omdat er een cache verstopt was.

Terug naar het centrum van Pioneer Square en op zoek naar de ingang van de ondergrondse straatjes. In 1889 is het grootste deel van destijds Seattle door brand verwoest en nu kun je met een gids ondergronds gaan om daar wat resten te zien van wat destijds begane grond was. Bij aankomst bleek juist een nieuwe tour te starten waarbij ik nog mee kon, dus niet getwijfeld en gelijk geboekt. Erg indrukwekkend en jammer dat ik niet alles begreep van de uitleg van de gids. Na ongeveer 1,5 uur stond ik weer buiten en heb ik op het pleintje even in de zon zitten opwarmen. Dan via allemaal drukke straatjes, veel winkeltjes enz. weer terug naar het oude centrum waar mijn hostel ligt. Grootste gedeelte nu langs het water gelopen en ook hier was het gezellig druk. Elke pier heeft uiteraard z'n restaurantjes met vis, vis en vis en verder veel souvenires winkeltjes. Vlakbij Pike Market had ik gisteren al een groot reuzenrad langs het water gezien en nu kwam ik erlangs en ben voor de verleiding bezweken en ingestapt. Leuk om over Seattle heen te kunnen kijken. We gingen drie keer rond en daarna duurde het nog lang voordat ik kon uitstappen, steeds stukkie voor stukkie omhoog en vervolgens naar beneden, omdat er iedere keer gestopt werd zodat mensen konden in- en uitstappen. Vond dat ik wel waar voor mijn geld had gekregen.....

Dan kapot moe van het vele lopen (en veel slenteren) terug naar het hostel en een uurtje siësta houden. Vervolgens geen zin om moeilijk te doen met eten, dus aan de overkant van de straat een sandwich met warme kip gehaald en dat in het hostel opgegeten. Nog wat tokkelen op de pc, caches uitzoeken voor morgen, route bekijken hoe ik morgen met het openbaar vervoer bij het vliegveld kan komen, en hoe met de auto van vliegveld naar mijn slaapadres van morgenavond. Vervolgens koffers herschikken zodat ik dat morgen zo makkelijk mogelijk kan meenemen (dus grote sleep-Samsonite zo licht mogelijk maken en de kleine trolley op vier wieltjes zo zwaar mogelijk) en dan slapen. Wekker op half 8, wil 8 uur uit hostel vertrekken.