Dag 6 - van Seattle naar Tacoma

25 mei 2018 - Tacoma, Washington, Verenigde Staten

Om  08.00 uur laatste ontbijt in dit hostel, rustig aan gedaan want bedacht me dat ik eigenlijk geen zin heb om in de spits met twee koffers met het openbaar vervoer te reizen. Eerst met soort metro naar vliegveld en dan met gratis shuttle busje naar de autoverhuur om mijn auto op te halen. Dat is goed gelukt, was niet druk in de metro, wel stampvol in de shuttlebus. Vorig jaar in Los Angeles had je aparte shuttle busjes voor elke verhuurmaatschappij. Hier in Seattle hebben ze een groot complex waar alle verhuurbedrijven bij elkaar zitten en er gaat dus maar een shuttlebusje. Bij aankomst op vliegveld zag ik al een giga lange rij mensen met koffers staan wachten, pffff….. dat had ik niet verwacht..... Maar viel eigenlijk alles mee. De busjes reden af en aan en iedere keer schoof de rij met wachtenden dus heel goed op omdat er steeds een busje gevuld kon worden. In no-time kon ik ook instappen, wel hutje op mutje ofwel als haringen in een ton, en alle koffers ook gewoon binnen bij de mensen en niet onderin de bagageruimte.

De man van het verhuurbedrijf was lastig, probeerde me van alles en nog wat extra aan te smeren en was erg aanhoudend. Ik heb toch niks extra's geboekt, want leek me overbodig. Had dezelfde klasse auto gehuurd als vorig jaar, maar vorig jaar kreeg ik een Ford Fiesta en daar paste mijn grote koffer niet in. Achteraf bekeken was dat een mindere klasse dan ik gereserveerd had, dus dit jaar heb ik goed opgelet wat ik aangeboden kreeg. Uiteindelijk een Nissan Versa uitgekozen en inderdaad een zee van verschil qua bagageruimte. Hier kan mijn grote koffer wel in, mijn kleine trolley kan ernaast en dan heb ik nog erg veel ruimte over. Bijna nieuwe auto, 7800 op de teller.

In begin natuurlijk beetje eng en onwennig, maar al snel ben ik gewend aan automaat rijden, cruise controle enz. en ben ik op weg naar Tacoma. Daar heb ik een Airbnb voor een nachtje geboekt.

Voordat ik naar mijn slaapplek ga eerst nog een webcamcache gedaan en een andere cache op een brug over de snelweg waar heel veel glaskunst te bewonderen was. Glass Bridge, deed zijn naam wel eer aan.

Ik kan pas om 4 uur inchecken maar om 2 uur ben ik al moe en ga ik vast richting mijn slaapplek met de bedoeling daar in de buurt dan wat in een parkje te lopen of op een bankje wat te lezen ofzo. Adres is gemakkelijk gevonden met mijn navigatiesysteem, alleen vind ik de buurt niet passen bij een airbnb. Beetje sjofel, slecht onderhouden huizen en veel rotzooi in de tuinen. Het is inmiddels half 3 en ik besluit voor het huisje in een van de daar staande gemakkelijke stoelen wat te gaan lezen. Misschien zien ze me en laten ze me eerder binnen en indien niet, ik lees wel tot 4 uur. Dus de tuin in en me geïnstalleerd op een van de verveloze houten tuinstoelen. Om 3 uur komen de buren naar buiten, ik begroet ze netjes en ze kijken naar me alsof ik een rariteit ben.....

Dan herinner ik me dat het kan zijn dat de eigenaren van dit hostel soms niet thuis zijn en dan kun je jezelf binnenlaten met de sleutel uit een sleutelkastje, dus ik ga op zoek naar het sleutelkastje. Niks te vinden. IPad erbij en nogmaals op foto's kijken, klopt helemaal niks van. Zit ik wel op het goede adres????? Er komt een jonge man aanlopen en ik vraag hem of dit Meyer Street South is. Nee dus, dit is M Street South en geen Meyer Street South.

Mijn navigatiesysteem herkende Meyer Street South niet en ik ben ervan uitgegaan dat de door mijn navigatiesysteem aangeboden M Street South wel hetzelfde zou zijn. Niet dus. De jongeman heeft op zijn eigen iPhone aangewezen hoe ik ongeveer moet rijden en dan snel weg daar. Gelukkig was het juiste adres nog gemakkelijk te vinden, ongeveer zijweg van een belangrijke verkeersader in Tacoma, dus half 4 was ik daar. Men zag me aankomen en ik kon gelijk naar binnen. Nette buurt, net huis, nette mensen, nette kamer met magnetron en ijskast en eigen badkamer: Prima !

Na een kleine siësta even in de buurt naar een supermarkt om wat te eten/drinken te halen, een salade en wat warms voor in de magnetron en flinke bak joghurt, lekker hoor. 's Avonds weer de dag van morgen voorbereiden. Een van mijn hoofddoelen morgen, het opzoeken van twee belangrijke geocaches, de APE en de Iron Horse cache. Heb daar een hele dag voor uitgetrokken, want het is een wandeltrail van 12,5 km voor de APE en dan nog wat erbij voor de Iron Horse cache. Voordat ik ga slapen controleer ik nog even hoe lang het rijden is naar het beginpunt van de trail en schrik..... 5 uur rijden, terwijl ik 2 uur in mijn hoofd heb. Bovendien is het van daaruit naar Ballingham, mijn slaapplek voor morgenavond, ook veel langer rijden dan ik in herinnering heb. Heb ik me dan zo vergist??

Deze geocaches zoeken/vinden is belangrijk voor mezelf in deze roadtrip dus ik twijfel of ik dat dan wel morgen moet doen, ik moet ook nog minimaal 12-13 km lopen in moeilijk onbekend gebied. Misschien een andere dag en dan een slaapplek dichterbij zoeken? Maar het is te kort dag om slaapplek voor de dag erna te annuleren en dus besluit ik gewoon te gaan en dan erg vroeg vanuit Tacoma te vertrekken. Wekker op half 6, 6 uur weg, 13 uur daar, hele middag om de trail te wandelen en dan 's avonds nog lange rit naar Ballington.

Snel licht uit, slapen.....