Dag 01 - van Sittard naar Dusseldorf

20 mei 2018 - Düsseldorf, Duitsland

Zondag 20 mei 2018.

Eindelijk is het dan zo ver, vannacht slecht geslapen, geen idee waarom want alles was klaar om te vertrekken. Toch op bed blijven liggen tot 08.30 uur want ik heb eigenlijk geen tijdgrenzen vandaag. Heb wel afgesproken ongeveer 10.00 uur bij Jo te zijn, maar dat komt niet op een paar minuten. Koffers staan klaar, net als vorig jaar alleen de grote Samsonite koffer met daarin de gevulde trolleykoffer en als handbagage alleen mijn rugzakje en mijn laptop. Op die manier heb ik op de terugweg de gelegenheid om de trolley apart mee te nemen, waardoor er in de grote koffer ruimte komt voor van alles en nog wat van wat ik zo al in die maand aan spulletjes koop. Maar vannacht heb ik me bedacht dat ik in plaats van mijn laptoptas toch iets praktischer wil meenemen voor de laptop te vervoeren namelijk de kleine SGL-trolley. Die is op 2 wieltjes, altijd gemakkelijker dan een laptoptas die je in de hand moet dragen. Die SGL trolley gebruik ik nooit meer, dus die laat ik dan in de USA achter bij zwervers ofzo en op de terugweg moet de laptop dan in handdoek verpakt in een van de koffers..

Om half 10 trek ik eindelijk de voordeur achter me dicht. Nog even zwaaien naar Lieske, de lieve buurvrouw van 91 jaartjes jong en weg ben ik.

Bij Jo kan ik mijn auto laten staan. Natuurlijk eerst een kop koffie met appeltaart en dan brengt Jo me naar het station van Ubach-Palenberg. Gelukkig een rechtstreekse verbinding met Dusseldorf, hoef ik niet met koffers te sjouwen om over te stappen. In Dusseldorf aangekomen zoek ik gelijk een trein naar DUS Airport om vast die grote koffer daar af te geven. Helaas waren alle lockers bezet, dus maar weer terug en met grote koffer sjouwend naar hotel. En ja hoor, waar ik al bang voor was, als je daar binnenkomt sta je gelijk voor een erg lange trap met een bordje erop Hotel Komet - 2e verdieping ! Volgens internet zou er een lift zijn, die is er ook, met een keurig bordje erop met defekt…..

Er zit niks anders op dan de koffer de trap op te sjouwen, als ik een trap op ben heb ik bijna de blaren al in mijn hand staan. Even uitrusten. Ik laat de koffers even staan en kijk of er na de tweede trap inderdaad de receptie van het hotel is, want het ziet ernaar uit dat ik pas halverwege BG en 1e etage zit..... Bovenaan 2e lange trap staat inderdaad dat ik pas op de eerste verdieping ben, dus het zijn 4 trappen in totaal. Ik ga terug naar mijn koffers en bedenk dat ik misschien beter terug naar het station kan gaan om daar de grote koffer proberen te stallen. Maar dan komt er een vriendelijke jongeman naar beneden die me vertelt dat hij het erg lang vond duren voordat ik boven was en zich afvroeg of dat misschien komt omdat de lift stuk is en ik veel bagage heb..... Hij heeft met een vriendelijke geruststelling mijn koffer nog 3 trappen op gedragen en gelukkig kreeg ik een kamer vlakbij de receptie en niet nog hoger. Morgenvroeg moet ik natuurlijk wel zelf die zooi weer naar beneden zien te krijgen...…..

Ik ga het centrum van Dusseldorf in om wat te geocachen en gewoon wat te lanterfanten. Het is ontzettend druk in het centrum, overal mensen die op straat muziek maken en ook veel in professionele muziekpodia. Er staan ook enkele grote feesttenten opgesteld, Dusseldorf is echt in Pinksteren-feeststemming. Achteraf zag ik op internet dat dit weekend het Jazz Rally Weekend hier gehouden werd. Inderdaad veel Jazzy achtige muzikanten ! Maar ik zag ook heel veel Gothic achtige mensen lopen, variërend van beetje zwart aangekleed tot heel erg schokkend uitziend Gothic…..

Ik heb de webcam cache gedaan en 2 virtuals en 1 traditional. Er was nog een traditional vlakbij het station, maar helaas,die heb ik niet gevonden. Misschien als ik over maandje op de terugweg weer in Dusseldorf ben nog eens kijken.

Op tijd terug naar hotel en om 20.30 uur lag ik in bed. Wekker op 03.00 uur want ik moest uiterlijk 04.00 uur op de airport zijn.