Dag 16 - van Twin Falls naar Idaho Falls

4 juni 2018 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

Met een heel goed gevoel deze prachtige Airbnb verlaten, ongeveer 06.30 uur. Ik wil een moeilijk bereikbare cache hoog in de bergen gaan opzoeken vandaag en wil dat niet op het heetst van de dag doen. Bovendien moet ik daarna nog een flink stuk rijden naar Idaho Falls, niet super lang, maar na een lange moeilijke wandeling is elke km in de auto toch vermoeiend. De cache is niet vaak gevonden maar gelukkig nog wel in de afgelopen dagen. Ik kan parkeren op een redelijk goed bereikbare P, dan zit ik al behoorlijk op hoogte en dan begint de tippel. Het begint met asfalt, maar na de eerste bocht wordt het al grindpad. Een 4wielaandrijving of een jeep ofzo kan hier nog wel rijden maar ik wil met mijn gloednieuwe Nissan huurauto geen risico nemen en ga dus lopend. Uiteraard goed voorbereid, veel water, eten, genoeg batterijen en reserve accu en mijn iPad en iPhone 100% geladen. Niet dat ik aan mijn iPhone veel heb, hier is immers geen bereik. Als ik straks in de bosjes omkiep kan ik niet om hulp bellen. Heb ook een fluitje bij me, dat zou ik dan kunnen gebruiken en hopen dat iemand me hoort.....

Het pad wordt al snel smaller en smaller en dan zie ik een aantal verlaten  jeeps staan die ook niet verder kunnen, ik ben dus niet alleen in dit gebied, maar ik zie echt niemand. Volgens de GPS moet ik een paadje inslaan maar dat leidt me steeds verder af van de plek waar ik zijn moet, dus terug en een ander paadje proberen. Uiteindelijk heb ik alle paadjes bewandeld die er waren, maar geen resultaat. Ik heb alle grasspietjes bekeken, ken elke mier die daar loopt bij voornaam en zou zo een map kunnen tekenen met alle bewandelde paadjes erin, maar resultaat??? Niks noppes nada. Uiteraard is opgeven geen optie. Zo tegen half 11 kom ik af en toe mountainbikers tegen en ik vraag iedereen die ik tegenkom om raad. Niemand kan me helpen...….. Ik neem een zeer moeilijke beslissing en wil doorzoeken tot 12.00 uur en dan afhaken. En afhaken is het geworden. Ik ben totaal bezweet, kapotmoe en teleurgesteld, maar het was wel prachtige natuur en mooie vergezichten hier.

Bij de auto aangekomen eerst nog even nieuw waterflesje leeggedronken (had al 3 flesjes van 0,5 liter onderweg gedronken) en een zakje chips voor wat zout inname en dan weg van deze hete plek.

Idaho Falls is iets van 2 uurtjes rijden en daar bekijk ik uiteraard Idaho Falls watervallen. Vergeleken bij die van Shoshone in Twin Falls is dit zeker minder mooi maar het blijft natuurlijk een gigantische krachtige waterpartij. Ik doe nog een paar gewone geocaches om de teleurstelling van de morgen weg te werken en zoek mijn Airbnb op.

Weer een mooi groot huis en kamer is ok. De eigenaar woont hier niet, maar er woont een jong stel dat voor de airbnb zorgt. Ze zijn niet echt vriendelijk, de jongeman antwoord wel op mijn vraag of ik de magnetron en diepvries kan gebruiken, maar het mesje zegt geen boe of bah, zelfs geen goedendag bij binnenkomst. (let wel dit is geen hostel ofzo, het is een privehuis en dan verwacht je toch op zijn minst een welkom en hallo als je binnenkomt, maar niks. 's Avonds kom ik erachter dat de slaapkamer wel schoon uitziet en het bed ok is, maar dat de badkamer vreselijk smerig is en waarschijnlijk al erg lang niet is schoongemaakt, gelet op het aantal lege toiletrollen dat in de open afvalbak naast de toiletpot staat. Douche is al even smerig, maar het toilet krijgt een 11 op een schaal van 1-10 van smerigheid.....

Ik warm een magnetron maaltijd en vind de keuken ook niet bepaald schoon, aanrecht staat vol met vuile vaat en er is nergens een handdoek die niet nat en al erg smerig is. En ik ben echt de enige gast, want ik heb de rest van de avond en volgende morgen totaal geen geluiden gehoord. Dat wordt dus een slechte recensie op de Airbnb website. Op tijd naar bed want ik ben echt kapotmoe van die wandeling van 's morgens, Dat was heet en erg bergachtig op en af en moeilijk te belopen paadjes, vol stenen enz. Oh ja, zag onderweg 4 x een slang op de weg en was 4 x te laat voor een foto. twee kleinere, zo'n 20-30 cm en 1x iets van halve meter en 1x echt wel meer dan meter...…… Ze zijn supersnel en gaan van het pad erg snel de bosjes in, dus niks foto en ik had echt geen zin (en geen lef) om met een tak in de bosjes te poerken in de hoop dat ik ze alsnog zou zien voor een foto.

Dat was dus Idaho Falls en morgen opweg naar West Yellowstone om drie volle dagen van het Yelloestone Park te kunnen genieten. Ook wel een van mijn hoofddoelen van deze roadtrip. Ben benieuwd.

1. Jo:
    5 juni 2018
    Hallo Kaputter Hund ,
    Ik lees en zie wel uit naar je volgende reacties , morgen , woensdag beloofd het een tropische dag te worden , 31 graden , toch naar Cor , maar wel op tijd
    RimboeJoe
  2. Jo:
    5 juni 2018
    Net ontdekt dat via deze site ook een kaart geopend kan worden , ik kan hier zien waar je tot nu bent geweest , niet zo ver van Idaho Falls ligt Jackson , leuke plaats , we zijn vandaar de Teatons in getrokken , daar mijn eerste beren live gezien .
    Bye bye rimboeJoe
  3. Jo:
    10 juni 2018
    Had wel al de foto's van de week gezien , mooi, kwamen weer herinneringen boven toen wij er waren .
    Jammer van die Cache , maar zoals je mailt , was de omgeving prachtig