Dag 15 - Twin Falls

3 juni 2018 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Ontzettend fijn geslapen toen ik eenmaal aan de glibberlakens gewend was geraakt. Ontbijt van bagel en chocokoffie en dan lekker uitgerust om 10.00 uur op pad. Airbnb ligt redelijk vlakbij de meeste bezienswaardigheden, denk 10 minuutjes met de auto. Prachtige brug over de Snake River en heel veel watervallen gezien vandaag.

De plaats lijkt bekend te zijn vanwege waterval Twin Falls maar eigenlijk zijn de Shoshone Falls veel imposanter en mooier en grootser. Daar was het ook echt druk, met souvenierwinkeltje, toiletten en erg veel mensen. Bij de Twin Falls was slechts een kleine parkeerplaats en was ik alleen en kwam er een auto bij toen ik weg ging. Overigens is dat maar èèn waterral en geen twee zoals de naam doet vermoeden.

Shoshone Falls was adembenemend mooi, bijna net zo mooi als vorig jaar in Yosemity Park, maar die waterval in Yosemity Park blijft wel op nr. 1 staan. Misschien ook omdat ik een lange wandeling daarvoor moest maken en zeker het laatste stuk omhoog was toen erg moeilijk (en erg nat). Bij deze waterval kon ik met de auto tot op 10 meter van het uitzichtpunt komen en bleef ik droog en meer op afstand. Als je meer moeite moet doen om iets te bereiken is de waardering denk ik groter.

Hele middag rondgetoerd van ene mooie plek naar andere mooie plek, waren ook 2 virtuals waar je weer bij spreuken en wijsheden uitkwam, dus ik ben al met al heel wat wijzer geworden tijdens deze reis.

Einde van middag nog even langs de Walmarkt en weer een piepschuim koelbox gekocht en een hamer om overmorgen mijn tent vast te kunnen zetten. Koelbox is echt nodig. De eerste dagen (tot Boise ongeveer) heb ik steeds mijn fleecevest aangehouden en soms zelfs ook nog het regenjasje (juist ja dat gele) eroverheen. Sinds twee dagen is het snikheet en lijkt het meer op vorig jaar overdag. Ik hoop dat ik het dan straks in mijn tentje ook niet koud heb, hoewel, daarvoor ga ik weer noordelijker, dus misschien toch kouder.

Rond 18.00 uur terug in de kapitale villa, weer niemand thuis. Lekker gedouched en administratie bijgewerkt. Straks op tijd naar bed want morgen wil ik 06.00 uur vertrekken om om 08.00 uur in de buurt van Pocatello een belangrijke geocache op te zoeken. Daarna door naar noorden tot Idaho Falls, daar wil ik overnachten. Moet nog wat zoeken, maar airbnb zal altijd wel lukken. En overmorgen van daaruit naar de camping West Yellowstone Park. Daar heb ik wel al gereserveerd.