Dag 14 - van Boise naar Twin Fall

3 juni 2018 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Gisteren (13e dag) te vroeg gejuicht, want vanmorgen was ik alweer mijn autosleutels kwijt, net als vorig jaar. Maar nu zat ik in een motelkamer, dus de sleutels liggen tussen de auto en de kamer. Uit raam gekeken, mijn auto stond er nog. Dan zoeken, vaste sleutelplaatsen zijn achter rits in fleecevest (die lag nog in de auto dus dat kon niet), achter rits in wandelbroek (die had ik gisteravond niet aan dus dat kan ook niet), in sleutelvakje achter rits in rugzak -> hele rugzak overhoop gehaald niks, en laatste plek is in motelkamers op het nachtkastje, ook niks.

Koffertje doorzocht, tas met voedsel doorzocht, niks. Uiteindelijk herinnerde ik me dat ik gisteren met elektra heb liggen knoeien en achter kasten en achter het bed heb liggen klungelen, maar ook niks. Toen kreeg ik (eindelijk) de juiste ingeving en heb ik het nachtkastje weggehaald en kiekeboe.... daar piepte het witte labeltje van de sleutel onder het nachtkastje uit..... Die had daar nog jaren kunnen liggen want er wordt hier niet langs de randjes en onder en achter meubilair gepoetst.

Met half uurtje vertraging dan vertrokken. Hele dag in de omgeving van Boise gegeocached, allemaal virtuals, dan hoef je geen potje te zoeken maar kom je op een interessante (natuur- of historische) plek en moet je een vraag daarover beantwoorden. Op die manier zie je meestal de meest interessante plekjes van dat gebied. In totaal 13 virtuals gedaan, sommigen heel erg mooi en/of interessant.

Dan einde van de middag nog 2 uurtjes rijden over lange rechte weg in vlak landschap om in Twin Falls te komen. Daar heb ik een airbnb voor 2 nachten. Blijkt een kapitale villa te zijn en er is niemand thuis. Binnenkomen doe ik met behulp van een gekregen code en een sleutelkastje met cijferslot. Wow, wat een prachtige villa, erg mooi ingericht, ruim en geen kitsch. Ik mag de keuken gebruiken en mag in de kamer TV kijken, maar zit liever op mijn eigen (slaapkamer). Ze hebben hier de mogelijkheid voor 2 aparte gasten en de gastbadkamer wordt dan gedeeld met die andere gast. Ik heb niemand gezien en toen ik volgende morgen wegging had ik nog steeds niemand gezien of gehoord. Heerlijk bed, ik denk satijnen lakens, glibberde alle kanten op.....

1. Jo:
    4 juni 2018
    Wat een een avonturen , die autosleutel , had mij een paniek-aanval bezorgd, dit gebeurt mij thuis regelmatig , wordt er met ouder worden bij mij niet beter op , daarom dat ik niet dit soort vakantie niet meer doe , een paar dagen is al inspannend genoeg en daarbij is het altijd handig dat jij erbij bent als we iets voor een paar dagen ondernemen , maar als detectieve zou je een goeie geweest zijn
    Ga naar het volgende verhaal van je , je schiet wel al aardig op richting Yellowstone , gisteren eens uitgebreid naar de kaart van Noord West AmeriKa (VS) gekeken
    Gr Van Jo Sherlick Hommeles