Dag 12 - Geocachen en van Molalla naar Bend

31 mei 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Half zes klaarwakker en mezelf gedwongen om tot half zeven te blijven liggen. Dan probeer ik met internet nog vrij langdurig of ik wegenkaarten van dit gebied op de GPS kan krijgen, maar dat lukt niet, misschien bestaan die wel niet, ik geef het op. Ontbijten en alles in de auto en om 08.00 uur rijd ik weg en ik kom om 09.00 uur aan op een andere parkeerplek dan gisteren. Hier ligt ook een (gewone) geocache en van daaruit schijnt er een pad naar die beroemde oudste cache te gaan. De gewone cache vind ik snel en inderdaad vind ik daar ook een super gemakkelijk wandelpad. Kan hier echt niet verdwalen. Ik kom onderweg nog langs een andere (gewone) cache, bewijs dat ik op de goede weg zit ! Uiteindelijk kom ik dan echt op de verstopplek van de cache waar het om gaat en dat alles over gewone wandelwegen. Wat een verschil met gisteren..... Cache natuurlijk gevonden, ook een flinke emmer, met daarin nog een kleine plastic container, dit om ervoor te zorgen dat beesten er niet aan kunnen komen en dat de boekjes niet nat worden.

Blij en opgelucht, ik heb hem :))
De vierde cache die ik eigenlijk ook gisteren nog wilde zoeken ligt hier nog 3 km vandaar, dus 3 heen en 3 terug, maar het is al bijna 11 uur en ik heb nog een flinke autorit voor de boeg, dus die laat ik vallen. Vind ik verder ook niet zo erg.

Dan autorijden naar Bend, Een lange weg, eerst flink stuk door de bossen en vrij plotseling houdt het bos landschap op en kom ik in open velden met aan weerszijden uitzocht op de bergen. Dat is voor het eerst dat ik in de USA ben (dit jaar dan ) dat er geen bomen zijn, tot nu toe was alles bos en bomen en bomen en bomen (sparren).

Het motel in Bend is hartstikke leuk, een oud huis met ontzettend veel raar ingedeelde kamers en gangen. Veel gezamenlijke ruimtes om te lezen, TV kijken, kletsen enz. Je kunt zelf kiezen of je rust wilt of je in een groep wilt begeven. Mooie schone slaapkamer met 3 stapelbedden, tot nu toe heb ik slechts èèn ander meisje gezien  (het is wel een mixed slaapzaal). Ontbijt morgenvroeg schijnt ook super te zijn, daar verheug ik me nu al op.

Morgen (vrijdag) rijd ik door naar Boise en heb daar een Airbnb slaapplek en de dag erna rijd ik door naar Twin Falls, daar blijf ik 2 nachten in een motel en ga bezienswaardigheden bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo:
    1 juni 2018
    Ziet er naar uit dat je komende dagen beter gaat slapen dan afgelopen nacht , dromend van de oudste cache vinden wel of niet