Dag 9 - van Bellingham via Canada naar Portland

28 mei 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Alweer lekker vroeg wakker, zonder wekker. Dus besluit ik om toch nog eerst even naar Canada te gaan voordat ik naar het zuiden afzak. Ik moet veel km's maken vandaag en die paar km heen en terug naar Canada kunnen er ook nog wel bij. Even checken op internet hoe het met de wachttijden voor de grens gesteld is. Nou dat ziet er beter uit dan gisteren, wachttijd van 2 tot 4 minuten aan beide zijden van de grens. Dus hophop alle zooi bij elkaar gepakt, alles in de auto, dan nog even ontbijten, toch maar weer de pancakesmachine aangezet en 2 pancakes gemaakt, leken minder rubberachtig dan gisteren. Om 07.15 uur rijd ik bij het motel weg en ben bijna alleen op de weg. Het is wel maandag, maar vandaag is Memorial Day, dus niemand hoeft te (kantoor-)werken. Bij de grens ben ik snel door. Deze Canadese grenswachter wist wat geocachen was en we hebben even een geokletspraatje gehouden, was erg leuk en verrassend. De cache die ik vandaag wilde zoeken lag op de 1e afslag na de grens, dus 2 minuten rijden. Daar kon je ook parkeren, de cache was een heel grote container, dus gemakkelijk gevonden. Daar heb ik dan die bewuste TB achtergelaten, blij dat ik me aan mijn woord kon houden door deze TB in Canada achter te laten. Dan weer terug de grens over, USA in, ook geen wachtrij, klaar !

Ben nog even bij mijn motel gestopt, had wel al de sleutel afgegeven maar kon in de ontbijtzaal met een kop koffie nog even wat opzoeken op internet. Daarna in Bellingham nog een webcam cache proberen te doen. Dat was bij de Universiteit en op dat pleintje waar ik de foto moest maken voor de webcam cache, daar was goede WiFi ontvangst van de Universiteit. Had vooraf al gekeken of de webcam wel werkte en dat was toen ook zo. Maar eenmaal op het pleintje voor de foto kreeg ik de webcam niet geopend op mijn iPad en ook niet op mijn iPhone. Het was er erg rustig en er stonden bankjes, dus ik heb lekker op het bankje in het zonnetje minstens een uur lang steeds opnieuw geprobeerd, maar kreeg de webcam niet te zien. Wat ik wel te zien kreeg (beloning voor mijn lange wachten/proberen) waren twee hertjes die opeens uit het niets het plein op gedrenteld kwamen. Heel op hun gemak, maar ja, ik zat stil en verder was er nergens iemand te bekennen en het was er ook nog muisstil op dat plein.  Kon goed foto's maken, heel apart, ik verwachtte studenten en geen herten.....

Dan uiteindelijk maar opgegeven en terug naar de auto voor een erg lange reis naar Portland. Was gelukkig bewolkt, nog steeds droog maar niet zonnig, om auto te rijden is dat wel fijn.Nnogmaals was erg lange reis, maar ik doe liever een hele dag lang reizen als elke dag weer opnieuw een stuk, dus ik moet niet klagen. Tegen 06.00 uur kwam ik in het hostel aan. Ik heb hier voor een nachtje een bed op een slaapzaal en morgen en overmorgen heb ik weer een iets luxere slaapplek, een eigen kamer in een motel.

Dit hostel is vergeleken bij dat in Seattle een zootje. De keuken is wel schoon en goed ingericht maar op mijn slaapzaal (8 bedden, waarvan 3 stapelbedden en 2 losse bedden) was het een ontzettende troep met kleren op hopen en andersoort afval overal. Ik kreeg een los bed toegewezen, gelukkig beetje in de hoek, daar was het leeg (geen rommel). Het lijkt wel of hier alleen maar zwervers logeren.....  De recensies op het internet waren inderdaad niet goed, maar ik dacht het is maar voor een nachtje, 's avonds laat inchecken en 's morgens als je wakker bent gelijk weer weg.  Ik heb al mijn spullen in de auto laten liggen toen ik ging inchecken en heb ze daar maar gelaten. Ik was me wel enz. morgenavond in het motel, dan heb ik nu niks nodig.

's Avonds uiteraard weer wat internet bijwerken in de ontbijtzaal en voorwerken voor morgen. Morgen (dinsdag) wil ik op mijn gemak in Portland wat geocaches doen, daarna doorrijden naar mijn motel. Beetje relaxdag dus. Overmorgen ga ik de meest beroemde en oudste cache opzoeken. Dat wordt weer een lange pittige wandeling, vandaar een dagje rust eraan voorafgaand.

Welterusten  :)

1. Jo:
    29 mei 2018
    Kijken of ik vanavond weer wat reacties kan mailen
    Vanwege Memorial day , waarschijnlijk geen studenten , maar Hertjes is natuurlijk veel mooier , kijken of er straks wat bij de foto's te vinden is , vandaag kreeg MD ook hier aandacht in de krant , Trump sprak gisteren in de buurt van Washington nav MD , kreeg nogal wat commentaar op zijn rede die hij daar op kerkhof hield , ga nu naar de foto's kijken